Skip to content

Abyss

Grudzień 22, 2014

abyss

Bruno Cathala wydaje w tym roku grę za grą. Wrażenie osaczenia jego grami, potęguje jeszcze wydanie przez Rebel Cyklad z dodatkami i Five Tribes. Zaglądasz do lodówki… a tam Bruno. Zaglądasz do łazienki… a tam Abyss. I nasuwa się pytanie. Czy to Abyss, to autentyczna głębia oceanów, czy wanna w łazience. Wykluczam kubeł zimnej wody.

Pierwsze co zwraca uwagę, to wygląd. Gra jest zilustrowana znakomicie. Cudowne obrazki i kolorystyka. Projekt graficzny uzasadnia istnienie niepotrzebnej dla mechaniki gry planszy. Jest ona tłem i uzupełnieniem graficznym kart.

Mechanicznie gra to karcianka, w której za zebrane karty pozyskujemy te punktujące. Karty punktujące oprócz PZ mają jeszcze właściwości ułatwiające nam pozyskiwanie następnych kart i kontrolowanie miejsc, a czasem utrudniają grę innym. Ciekawie rozwiązana licytacja, wiele dróg do zwycięstwa, ale to nie jest „łamacz mózgu”, a sama rozgrywka jest przyjemna. Kompletowanie małych kart zależne jest od szczęścia. Bardzo dobra gra rodzinna, wykorzystująca mechaniki z poważnych tytułów, tak żeby każdy sobie poradził. W takim oswajaniu nowych graczy z cięższymi grami, podobna do Istanbulu. Wszystkiego sporo, ale nie na pełną głębokość.

Dlatego Głębia to nie ocean, a wygodna, przyjemna wanna, w której trudno się utopić. Wszystko w pięknym i bezpiecznym anturażu. Nawet instrukcja zrozumiała od pierwszego razu.

Karty lordów powinny stać się wzorcem dla innych projektantów. Są pięknie zilustrowane, mają czytelne symbole, a postacie na nich ciekawe możliwości.

abyss-elementy

Gra się płynnie, przyjemnie i szybko. Możliwość kupowania kart w turach innych graczy, umila oczekiwanie na swoją kolejkę. Zebranie siedmiu lordów nie trwa długo, a właśnie w takim przypadku kończymy rozgrywkę.

Gra musi spodobać się grającym rodzinom, co potwierdza wspinanie się tytułu w rankingu gier familijnych na portalu boardgamegeek.

Gra wydana jest po polsku przez wydawnictwo Rebel. Jakość nie budzi zastrzeżeń. Wszystko dobrej jakości. Pudełko za duże, ale uzasadnione projektem graficznym, choć grę można było wydać w pudełku wielkości większej karcianki, a nie dużej gry planszowej.

Wewnątrz praktyczna wypraska i notesik ułatwiający zliczanie punktów.

Klimaty głębin morskich są mi obce i tu też jakoś wyraźnie ich nie czuję, co nie zmienia mojego zdania o tej grze jako bardzo ładnej, szybkiej, przyjemnej i sprytnej.  Takiej w sam raz dla rodziny, nie tylko na niedzielne popołudnie.

abyss-gra

Miejmy nadzieję, że ocena jednego z Lordów zmieni się z czasem. Ta wystawiona jest po przegranej. Trzeba, więc dodać, że gra wzbudza emocje.

Czarek

Reklamy

From → Uncategorized

Dodaj komentarz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: